9 въпроса, които да зададем на шефа

Преди няколко дена ми наложи точно това, да задам някои въпроса на моя шеф. Първоначално доста се двуомих дали да ги задам, но в последствие се оказа, че добре съм направил като съм питал, защото ми се изясниха нещата.

От една интересна статия научаваме кои са тези девет въпроса. Все пак такива въпроси не би трябвало да са от сорта на:

„Наистина сте платил на някого за тази прическа?“

„Трябва ли вашия обяд винаги да включва чесън?“

„Как някой красив, като вас, накрая се жени за някой толкова неприятен?“

Все пак се предполага че искате да запазите работата си и няма да зададете тези въпроси.

„Workers choose silence over dialogue because they worry about damaging credibility, fear retaliation from key decision makers or doubt their voice will make a difference. And when employees choose silence, progress suffers,“ says Kerry Patterson, co-author of „Crucial Conversations.“

Ето за това вече съм съгласен. Наистина има нужда от диалог. Благодарение на него понякога наистина могат да се изяснят и изгладят нещата.

Като ги разглеждам въпросите си мисля, че за мен има няколко които да използвам. Като бих ги подредил така:

1. Коя е най-важната задача, върху която да се фокусирам?

2. Правилно ли разбирам това?

3. Мога ли дапоема този риск?

4. Какво мога да направя за да помогна?

Останалите въпроси като че ли не ми се струват актуални за мен в момента. Но кой знае, в бъдеще може да ми са наложи и такива въпроси да задавам.

Вашият коментар

