updatedb в kubuntu

Едно дразнещо нещо забелязах в Кубунту и то е, че всеки ден се пуска updatedb без аз да съм поискал това. Аз не използвам толкова често locate за да имам нужда от актуално състояне на базата от данни на locate. А и когато ми се наложи да търся винаги мога преди това да си я update-на ръчно, вярно е че ше стане по-бавно, но аз предпочитам този начин. Това със сигурност беше някакъв крон, порових се малко в интернет и открих начин да му оказвам да се пуска месечно. единственото което трабва да се направи е да се премести крона за updatedb от дневно изпъленение на месечно изпълнение:

cd /etc/cron.daily

sudo mv slocate ../cron.monthly/

Това е 🙂

Вашият коментар

